Wednesday, February 11, 2015

Winterfeest op de Boomkikker

Ook in Costa Rica leek het de afgelopen weken nog winter, want mutsen werden regelmatig gespot in het straatbeeld (snijdende wind). Dus tijd voor "Koek en Zopie". Al snel werden de oortjes warm want er moest gewerkt worden op deze taal en cultuurzaterdag van de Boomkikker.
(meer foto's op: https://www.flickr.com/gp/go_es_photo/v9pn2n/)
We vroegen 2 leerlingen (uit de onderbouw en de bovenbouw) om een stukje te schijven over de dag:



Luz:
"Zaterdag 31 januari was de cultuurdag over de winter. De oudste groep, waar ik in zat, kreeg les van juf Jessica. Zij heeft ons informatie gegeven over de winter en daarna moesten wij een presentatie maken over een winterthema. Ik heb het over Friesland gedaan, samen met Bas. Wij hebben al topografie in de lessen gedaan en Friesland heeft te maken met de Elfstedentocht. Die wordt trouwens de Tocht der Tochten genoemd en wordt maar eens in de paar jaar gehouden.
Toen we pauze hadden hebben we koek en zopie gehad. Er was chocolademelk, erwtensoep en broodjes met knakworst. Na de pauze hebben we de presentaties gehouden. Iedereen mocht komen kijken. De mensen vonden het erg interessant.
Ik vond het interessant om wat over Friesland te leren, want ik ben er zelf nog nooit geweest. De Elfstedentocht lijkt me erg leuk, jammer genoeg kan die alleen maar worden gehouden als het ijs dik genoeg is. De laatste keer was dat in 1997, 18 jaar geleden. "


Isabel:
"Winter

Handje Klap was heel leuk. Handje klap is een spel. Wij deden dit met woordjes van de winter.

We hebben geknutseld een winterlandschap in groepjes. Een winterlandschap heeft heel veel sneeuw, ijs en mensen die schaatsen.

Wat je normaal in de winter eet en drinkt is erwtensoep,knakworst en warme chocolademelk.
Ik vond de cultuurdag heel leuk!"


No comments:

Post a Comment